Hjälp - Babysits profil

För barnomsorgsleverantörer

Om du har glömt ditt lösenord kan du begära att återställa ditt lösenord. Du kan klicka på “Glömt ditt lösenord?” under Logga in-knappen. När du har angett din e-postadress som är kopplad till ditt konto, skickar vi dig en länk för att återställa ditt lösenord.

Du kan enkelt ta bort ditt konto när som helst. Logga in på ditt Babysits-konto och gå till Konto. Längst ner på sidan, klicka på knappen "Ta bort mitt konto". Den här åtgärden tar även bort din profil från vår plattform. Om du är förälder och du har ett premium-konto, kommer detta också att avslutas.

För att hjälpa andra användare på Babysits att hitta dig lättare, har vi gjort din aktiva profil sökbar. Det innebär att din profil även kommer att inkluderas i sökmotorer, såsom Google.

Oroa dig inte, om du tar bort din profil från vår plattform kommer den också att tas bort från sökmotorer. Observera att sökmotorer inte uppdaterar alla ändringar till sidor varje dag. Det kan ibland ta upp till 4 veckor innan din profil tas helt bort från sökmotorer.

För att dölja din profil, logga in på ditt Babysits-konto och gå till din profils redigeringssida. Klicka på "dölj profil"-knappen.

När du avslutar ditt premium-konto på Babysits så stoppas din automatiska betalning, medan när du döljer din profil så görs din profil osynlig för andra användare.

Om du har dagar kvar på ditt premium-konto kan du fortfarande använda premium-tjänsterna för de återstående dagarna efter avslutningen av ditt premium-konto. När ditt premium-konto löper ut, har du fortfarande tillgång till ditt Babysitskonto på ett gratis-konto, inklusive möjligheten att fortsätta alla konversationer du startat samt tillgång till dina transaktionsuppgifter. Om du inte längre vill betala för ett premium-konto, men vill fortsätta att ha tillgång till ditt konto, är det här det bästa alternativet.

Att dölja ditt konto gör din profil osynlig för andra användare. Denna åtgärd upphäver inte ditt premium-konto. Medan du är osynlig kan du fortsätta alla konversationer som du redan har börjat med andra användare.

Kontrollera först att du är inloggad på ditt eget lands plattform; Du kan aldrig skriva in adresser som ligger utanför landet som du är inloggad på. För det andra, se till att du använder rätt format för ditt postnummer. För det tredje, om din stad inte finns i vår databas, vänligen kontakta då kundtjänsten så vi kan lägga till din stad eller by.

Kontaktinformation, såsom din adress, e-post, telefonnummer och sociala medier, kommer aldrig att visas eller delas med tredje parter eller andra användare. Vi använder den här informationen för att verifiera vem du är, ge noggranna sökresultat och kontakta dig om det behövs. Det är helt upp till dig att dela kontaktinformation med andra användare.

Du kan avsluta prenumerationen från Babysits e-posttjänst på din kontrollpanel eller genom att klicka på avslutnings-länken som finns i alla notifikations-mejl. Observera att för närvarande är funktionen att avsluta prenumerationen endast tillgänglig på Babysits hemsida som nås på en dator eller via mobilwebbläsaren, och finns tillgänglig på Babysits-appen.

Du kan ändra ditt lösenord genom att gå till sidan Konto. Ange ditt nuvarande och nya lösenord och klicka sedan på "spara". Efter detta är ditt lösenord ändrat.

För närvarande är det inte möjligt för användarna att själv ändra sin kontotyp. Om du av misstag registrerade dig som förälder och var avsedd att registrera dig som barnvakt, eller vice versa, vänligen kontakta kundtjänsten. Vi kommer att ändra detta åt dig.

Om du inte får e-postmeddelanden, notifikationer eller meddelanden från Babysits rekommenderar vi att du kontrollerar din skräppost/papperskorg. Vidare rekommenderar vi att du kontrollerar din kontrollpanel för att se om du prenumererar på e-posttjänsten.

Hos Babysits följer vi en Fair Use Policy. Det innebär att vi har infört en gräns för antalet meddelanden som en användare kan skicka för att förhindra skräppost och annan missbruk av meddelandetjänsten.

Vi vill ha pålitlig community där användare endast skickar meddelanden till andra användare när de faktiskt är intresserade av den föreslagna tjänsten. Genom att begränsa antalet meddelanden som användare kan skicka, hoppas vi också att användarna ska skicka bättre kvalitetsmeddelanden.

Vi kan återställa din gräns om du kontaktar kundtjänsten. Vi kommer först att se över ditt konto för att se att du inte spammar och sedan återställer vi din gräns.

Det är inte möjligt för användarna att själva slå samman sina konton. Om du har flera konton som behöver slås samman, vänligen kontakta kundtjänsten. Vi kommer att slå dem samman för dig så att alla meddelanden du har fått eller skickat kommer att vara i en inkorg. Kom ihåg att inkludera e-postadresserna till kontona som du vill slå ihop i meddelandet, samt e-postadressen till det konto du vill fortsätta använda.

Om du inte har fått en verifieringskod rekommenderar vi att du begär en ny kod via verifieringssidan.

Om du vill dölja en konversation med en användare kan du helt enkelt klicka på arkivknappen i din inkorg. Det går inte att helt radera ett samtal.

Babysits låter användare att rapportera innehåll på Babysits som bryter mot våra Villkor och Communityregler. För att rapportera en användare kan du gå till användarens profil och klicka på "rapportera den här profilen". Du kommer då att bli uppmanad att skriva och skicka in en rapport. Babysits kommer att bli underrättad om dessa rapporter och kommer att vidta alla åtgärder som kan vara nödvändiga. Rapporter är konfidentiella, vilket betyder att användaren du rapporterar inte kommer att bli underrättad om din rapport.