Hur kan vi vara till hjälp?

Allmäna

Babysits är en online barnpassningsplattform, vilket betyder att våra barnvakter och föräldrar kommer att vara i kontakt med varandra. Vi underlättar kommunikationen mellan barnvakter och föräldrar genom vår plattform. Användare på vår hemsida kan kontakta varandra direkt via vår privata meddelandetjänst och planera möten.

Föräldrar och barnvakter är ansvariga för att kontrollera varandras eventuella intyg och dokument, intervjua och göra sitt val. Babysits kan inte ta ansvar för användare på plattformen eller deras handlingar.

Plattformen är helt gratis för barnvakter och dagmammor. För föräldrar och agenturer ber vi om en liten avgift för att kontakta barnvakter och dagmammor. Se pris sidan för mer information.

Ja. Babysits appen är helt gratis att ladda ner på Google Play och App Store. Kom ihåg att uppdatera appen regelbundet eftersom vi hela tiden förbättrar vår Babysits-app.

Babysits gör inte kontroller på registrerade föräldrar, barnvakter, barnmammor eller barnvaktsagenturer, men vi gör regelbundna kontroller efter oönskat innehåll. Om vi ​​hör om en opålitlig användare, kommer vi omedelbart att blockera dennes konto. Vidare, eftersom att vi inte gör kontroller av våra användare, vänligen var medveten om att du är ansvarig för att intervjua potentiella kandidater och slutligen göra ett urval. För att minimera din risk och säkerställa din familjs säkerhet rekommenderar vi att föräldrar träffar potentiella barnvakter innan de bjuds in till att passa barn. Dessutom rekommenderas föräldrar att kolla upp barnvaktens referenser och recensioner för att göra det bästa valet. För mer information, besök vår tips för föräldrar sida. För barnvakter rekommenderar vi också att du träffar föräldrarna innan du accepterar att passa deras barn. För din egen säkerhet, föreslå för föräldern att ni ska träffas på allmän plats och ta någon med dig. För mer information, besök vår tips för barnvakter sida.

Vi rekommenderar starkt att användarna kommunicerar via Babysits meddelandetjänst tills de är tillräckligt bekväma med, och litar på, den andra användaren att utbyta kontaktinformation och kommunicera utanför Babysits. Besök vår tillit och säkerhets sida för mer information.

Babysits har integrerat många skyddsåtgärder i plattformen, som vi ständigt förbättrar, för att hålla din information säker. Om du väljer att kommunicera utanför Babysits plattform, blir det svårare för oss att skydda dina uppgifter eftersom våra skyddsåtgärder då inte längre gäller. Vi rekommenderar barnvakter och föräldrar att verifiera sina identiteter genom att bekräfta deras e-postadress, telefonnummer och ansluta andra online-profiler till deras konton.

Vi rekommenderar att du använder vår privata meddelandetjänst eftersom att vi har integrerat många säkerhetsåtgärder i plattformen för att övervaka beteendet och hålla din information säker. När du kommunicerar på vår meddelandetjänst kan Babysits hantera och svara på olämpligt beteende av andra användaren. Om du väljer att kommunicera med andra användare via en extern meddelandetjänst, kan vi inte garantera att din information kommer att hållas säker. Detta innebär att om du använder alternativa kommunikationsmedium kommer du att öka risken för bedrägerier och phishing-försök.

Identitetsbedrägeri inträffar när någon gör olaglig användning av dina personuppgifter. Babysits frågar aldrig om dina personuppgifter. Rapportera till oss omedelbart om en okänd användare frågar om dina personuppgifter, eftersom det kan vara ett försök till bedrägeri. Om du tror att du är offer för identitetsbedrägeri, informera oss och rapportera omedelbart med polisen.

Babysits gör sitt bästa för att upptäcka och ta bort bedragare från plattformen och svara snabbt på rapporteringar, men vi kan inte hjälpa dig med interaktioner som sker utanför plattformen. Vänligen gå till vår Tillit- och säkerhetssida för mer information.

För föräldrar

Föräldrar kan hitta barnvakter på Babysits genom vår söksida. Antingen kan du söka bland barnvakter i ditt område eller så kan du skapa en profil så att barnvakter som är intresserade kan kontakta dig. När du har hittat en barnvakt som du vill kontakta kan du uppgradera till premium-konto.

Föräldrar måste uppgradera till ett premium-konto för att kontakta barnvakter. Du kan uppgradera till ett premium-konto via uppgraderings sidan (efter registrering).

Om du vill avsluta ditt premium-konto kan du enkelt göra det på kontostatus-sidan. Observera att när du avslutar ditt premium-konto kan en slutbetalning debiteras. Detta beror på att vi tar betalt med en försening. Till exempel, om din nya månad startade förra veckan kan det hända att månadsavgiften för månaden fortfarande måste betalas. Ingen ny period kommer dock att debiteras.

Om du har dagar kvar på ditt premium-konto, kan du självklart fortfarande använda premium-tjänsterna för de återstående dagarna efter avslutningen av ditt premiumkonto. Om du fortfarande har problem med att avsluta ditt premium-konto, vänligen kontakta vår kundtjänst.

När du har hittat en barnvakt kan du enkelt planera ett möte med barnvakten. Du kan schemalägga ett möte genom att gå till din inkorg och klicka på konversationen med barnvakten. På vänster sida kan du klicka på knappen "Planera ett barnvaktsmöte" för att planera ett möte.

Ja, även efter att ditt premium-konto har blivit avslutat, kan du fortfarande skicka nya meddelanden till barnvakter inom din kontraktsperiod, och även när det har utgått kan du alltid fortsätta konversationer som du startade med ditt premium-konto.

Ungefärligt timpris På din profil kan du ange ett genomsnittlig timpris för en barnpassning. Barnvakter och dagmammor kan göra det samma. Detta är dock inte ett fast pris, och du kan alltid förhandla lönen. Förväntade priser ändrar sig beroende på faktorer nämnda nedan.

Dina krav och behov: Om ditt barn behöver mycket uppmärksamhet och omsorg, kan du förvänta dig att betala en högre lön än vanligt. Kom ihåg att du också måste betala din barnvakt mer för att passa fler barn eftersom det kommer att kräva mer ansträngning och energi av barnvakten. Vårt råd är att bestämma alla detaljer kring lön och betalning innan barnvaktens första pass så att ni båda vet vad ni kan förvänta er.

Barnvaktens ålder och erfarenhet: När du bestämmer timpriset behöver du också ta hänsyn till barnvaktens ålder. En 21-årig student förväntar sig till exempel en högre lön än en 15-årig student. Kom också ihåg att även minimilönen varierar mellan dessa åldrar. För att bestämma en timlön för din barnvakt kan du basera beloppet på den nationella minimilönen.

Dagmamma eller dagbarnvårdare: En dagmamma eller dagbarnvårdare kan själv bestämma hur mycket de vill debitera dig. Dessa yrkesmän måste bli betalda minst minimilön. I en del länder är föräldrar berättigade till ett bidrag baserat på det högsta timpriset.

När du anlitar en barnvakt för barnpassning behöver du inte ordna ett kontrakt. Men för att göra barnpassningsupplevelsen bättre för båda parter föreslår vi att ni fyller i och går igenom vårt startformulär.

Det kan hända att du har en negativ upplevelse med en barnvakt. Vi beklagar att höra om detta händer. Om du har kontaktat barnvakten via Babysits meddelandesystem kan du lämna en recension om barnvakten. Oberoende ber vi dig att anmäla barnvakten via kundtjänsten. Babysits kommer då att bli underrättad om dessa rapporter och kommer att vidta alla åtgärder som kan vara nödvändiga.

För barnvakter

För att ta hand om barn måste du vara 14 år eller äldre. Därför gäller ett minimikrav på 14 år på Babysits. Du måste be om tillåtelse från dina föräldrar om du är under 18 år.

Om din profil visas högst upp i sökresultaten kommer föräldrarna ha lättare att hitta din profil. För att öka din sökrankning kan du göra två saker: 1. Tjäna emblem. 2. Använd plattformen och logga in på din profil regelbundet. Målet med emblemsystemet är att främja en grupp av motiverade medlemmar genom att gynna den högsta kvaliteten och mest verifierade profiler.

Om du vill ansöka om barnvaktsjobb som är postade online på Babysits kan du kontakta en förälder genom att gå till deras profil och klicka på knappen "kontakta". Observera att du måste ha en aktiv profil för att kunna kontakta föräldern.

När du har en aktiv profil kan föräldrar kontakta dig genom att skicka ett meddelande till dig via vårt meddelandesystem. Vi notifierar dig när du har fått ett nytt meddelande. Du kan gå till din Babysits-inkorg för att svara direkt.

Barnvakter sätter sin egen timlön för barnpassning, baserat på deras kvalifikationer, färdigheter och erfarenhet. På din profil kan du kan ange ditt gemomsnittliga timpris för att sitta barnvakt till ett barn. Här kan du även se det genomsnittliga timpriset som andra barnvakter har bett om, så att du kan få en uppfattning av vad som är vanligt att be om.

Timpriserna bör variera beroende på antalet barn du ska ta hand om, de tjänster som krävs och platsen för barnvaktsjobbet. I slutändan är det upp till dig att förhandla timlönen med föräldern.

Du gör en överenskommelse om betalningen med föräldern. Barnvakten betalar inga provisioner till oss och behåller alla sina vinster för sig själva.

Det är upp till dig att organisera och bestämma dina timmar och förhandla om din tillgänglighet hos föräldrarna. På din profilsida kan du ange din tillgänglighet under "tillgänglighet"-kalendern. Du väljer helt enkelt tiderna för varje dag i veckan som du är tillgänglig för barnpassning. På föräldrars profiler kan du även se vilka tider som de letar efter barnpassning.

Det kan hända att du har en negativ upplevelse med en förälder. Vi beklagar att höra om detta händer. Om du har kontaktat föräldern via Babysits meddelandesystem kan du lämna en recension om föräldern. Oberoende ber vi dig att anmäla föräldern till kundtjänsten via förälderns profilsida. Babysits kommer då att bli underrättad om dessa rapporter och kommer att vidta alla åtgärder som kan vara nödvändiga.

Din profil är ett bra sätt för andra att lära mer om dig. När du inkluderar en tydligt profilbild av ditt ansikte skapar det mer pålitlighet och trovärdighet. Föräldrar kommer förmodligen inte att kontakta en användare utan en profilbild.

Tyvärr svarar vissa föräldrar inte alltid på meddelanden. Detta skiljer sig dock från användare till användare. Det finns inget sätt på vilket du eller vi kan tvinga dem att svara på ett meddelande. Innan du skickar ett meddelande kan du se hur länge det vanligtvis tar en förälder att svara på meddelanden på deras profilsida (när data är känd).

Konto

Om du har glömt ditt lösenord kan du begära att återställa ditt lösenord. Du kan klicka på “Glömt ditt lösenord?” under Logga in-knappen. När du har angett din e-postadress som är kopplad till ditt konto, skickar vi dig en länk för att återställa ditt lösenord.

Du kan enkelt ta bort ditt konto när som helst. Logga in på ditt Babysits-konto och gå in på Inställningar. Längst ner på sidan, klicka på knappen "Ta bort mitt konto". Den här åtgärden tar även bort din profil från vår plattform. Om du är förälder och du har ett premium-konto, kommer detta också att avslutas.

För att hjälpa andra användare på Babysits att hitta dig lättare, har vi gjort din aktiva profil sökbar. Det innebär att din profil även kommer att inkluderas i sökmotorer, såsom Google.

Oroa dig inte, om du tar bort din profil från vår plattform kommer den också att tas bort från sökmotorer. Observera att sökmotorer inte uppdaterar alla ändringar till sidor varje dag. Det kan ibland ta upp till 4 veckor innan din profil tas helt bort från sökmotorer.

För att dölja din profil, logga in på ditt Babysits-konto och gå till din profils redigeringssida. Klicka på "dölj profil"-knappen.

Avsluta ditt premium-konto stoppar din automatiska betalning, och dölja din profil gör att din profil blir osynlig för andra användare.

Om du har dagar kvar på ditt premium-konto kan du fortfarande använda premium-tjänsterna för de återstående dagarna efter avslutningen av ditt premium-konto. När ditt premium-konto löper ut, har du fortfarande tillgång till ditt Babysits konto på ett gratis-konto, inklusive möjligheten att fortsätta alla konversationer du startat och tillgång till dina transaktionsuppgifter. Om du inte längre vill betala för ett premium-konto, men vill fortsätta att ha tillgång till ditt konto, är det här det bästa alternativet.

Observera: start och avsägning av ditt premium-konto kan för närvarande endast göras från en webbläsare eller mobilwebbläsare och kan inte via mobilapplikationen.

Att dölja ditt konto gör din profil osynlig för andra användare. Denna åtgärd upphäver inte ditt premium-konto. Medan du är dold kan du fortsätta alla konversationer som du redan har börjat med andra användare.

Kontrollera först att du är inloggad på ditt eget lands plattform; Du kan aldrig skriva in adresser som ligger utanför landet som du är inloggad på. För det andra, se till att du använder rätt format för ditt postnummer. För det tredje, om din stad inte finns i vår databas, vänligen kontakta då kundtjänsten så vi kan lägga till din stad eller by.

Kontaktinformation, såsom din adress, e-post, telefonnummer och sociala medier, kommer aldrig att visas eller delas med tredje parter eller andra användare. Vi använder den här informationen för att verifiera vem du är, ge noggranna sökresultat och kontakta dig om det behövs. Det är helt upp till dig att dela kontaktinformation med andra användare.

Du kan avsluta prenumerationen från Babysits e-posttjänst på din kontrollpanel eller genom att klicka på avslutnings-länken som finns i alla notifikations-mejl. Observera att för närvarande är funktionen att avsluta prenumerationen endast tillgänglig på Babysits hemsida som nås på en dator eller via mobilwebbläsaren, och finns tillgänglig på Babysits-appen.

Du kan ändra ditt lösenord genom att gå till sidan för Inställningar. Ange ditt nuvarande och nya lösenord och klicka sedan på "spara". Efter detta är ditt lösenord ändrat.

För närvarande är det inte möjligt för användarna att själv ändra sin kontotyp. Om du av misstag registrerade dig som förälder och var avsedd att registrera dig som barnvakt, eller vice versa, vänligen kontakta kundtjänsten. Vi kommer att ändra detta åt dig.

Om du inte får e-postmeddelanden, notifikationer eller meddelanden från Babysits rekommenderar vi att du kontrollerar din skräppost/papperskorg. Vidare rekommenderar vi att du kontrollerar din kontrollpanel för att se om du prenumererar på e-posttjänsten.

Hos Babysits följer vi en Fair Use Policy. Det innebär att vi har infört en gräns för antalet meddelanden som en användare kan skicka för att förhindra skräppost och annan missbruk av meddelandetjänsten.

Vi vill ha pålitlig community där användare endast skickar meddelanden till andra användare när de faktiskt är intresserade av den föreslagna tjänsten. Genom att begränsa antalet meddelanden som användare kan skicka, hoppas vi också att användarna ska skicka bättre kvalitetsmeddelanden.

Vi kan återställa din gräns om du kontaktar kundtjänsten. Vi kommer först att se över ditt konto för att se att du inte spammar och sedan återställer vi din gräns.

Det är inte möjligt för användarna att själva slå samman sina konton. Om du har flera konton som behöver slås samman, vänligen kontakta kundtjänsten. Vi kommer att slå dem samman för dig så att alla meddelanden du har fått eller skickat kommer att vara i en inkorg. Kom ihåg att inkludera e-postadresserna till kontona som du vill slå ihop i meddelandet, samt e-postadressen till det konto du vill fortsätta använda.

Om du inte har fått en verifieringskod rekommenderar vi att du begär en ny kod via verifieringssidan.

Om du vill dölja en konversation med en användare kan du helt enkelt klicka på arkivknappen i din inkorg. Det går inte att helt radera ett samtal.

Babysits låter användare att rapportera innehåll på Babysits som bryter mot våra Villkor och Communityregler. För att rapportera en användare kan du gå till användarens profil och klicka på "rapportera den här profilen". Du kommer då att bli uppmanad att skriva och skicka in en rapport. Babysits kommer att bli underrättad om dessa rapporter och kommer att vidta alla åtgärder som kan vara nödvändiga. Rapporter är konfidentiella, vilket betyder att användaren du rapporterar inte kommer att bli underrättad om din rapport.

Recensioner och referenser

Till skillnad från referenser kan du endast lämna recensioner om användare som du har haft kontakt med via Babysits meddelandesystem. För att lämna en recension om en annan användare måste du gå till din inkorg. Om du har kontaktat användaren kommer du att se en recensions-knapp. När du klickar på recensions-knappen kommer du att omdirigeras till recensionssidan. Du kan välja att skriva en recension anonymt.

För att redigera din recension om en användare, gå tillbaka till din inkorg och klicka på recensionsknappen. Detta tar dig tillbaka till recension-sidan där att du kan uppdatera alla aspekter av recensionen inklusive betyg och den skriftliga texten. Du kan inte ta bort en recension om en annan användare, endast redigera den.

Om du vill se andra användares recensioner om dig genast, måste du också skriva en recension om dem. Om du inte har, och inte vill, skriva en recension om den andra användaren kan du läsa recensionen på din profil efter 14 dagar.

Du kan inte ta bort eller dölja recensioner som andra har skrivit om dig; detta skulle göra recensionerna meningslösa. Du kan be användaren att redigera sin recension om dig, men det finns inget sätt att ta bort en recension. Du kan alltid kommentera en recension från din egen profilsida genom att klicka på kommentarsknappen. Om du tycker att en recension är felaktig eller olämplig, vänligen kontakta kundtjänsten. Vi kommer att värdera din förfrågan och vidta lämpliga åtgärder.

Du kan be om en referens från ditt personliga nätverk och referenserna kommer att visas offentligt på din Babysits-profil för att hjälpa andra medlemmar att lära dig att känna. Du kan bjuda in dina vänner och familj via referens-sidan för att skriva en personlig referens.

Om du har arbetat med en barnvakt på Babysits tidigare, men inte genom Babysits, kan du skriva en referens till dem. Barnvakten måste skicka en förfrågan om att du ska skriva en referens. Observera att vi automatiskt skapar ett gratis-konto för personer som skickar en referens.

Du har alltid möjlighet att ignorera referenser, så att de inte syns på din profil. Du kan ignorera referenser enkelt via referens sidan, och sedan klicka på ignoreringsknappen bredvid referensen.

Om du inte kan hitta svaret på din fråga på den här sidan, vänligen kontakta oss.

Kontaktformulär