Hjälp - Recensioner och referenser
Om du har utbytt flera meddelanden med en annan medlem eller gjort en bokning med dem, kommer du att se en recensionsknapp i inkorgen bredvid deras konversation. Genom att klicka på den här knappen kan du lämna en recension för dem.
Om du lämnar en recension först kommer vi att meddela den andra användaren att du har lämnat en. Under de första 14 dagarna kommer den andra användaren inte att se det förrän han eller hon lämnar en recension åt dig .
Den andra användaren får 14 dagar på sig att lämna en recension i gengäld. Vi kommer att publicera båda recensionerna när den andra användaren lämnar en recension eller efter 14 dagar.
Om du omedelbart vill se andra användares recensioner om dig måste du skriva en recension för dem också. Om du inte har och inte vill skriva en recension av den andra användaren, kommer du att kunna läsa alla recensioner på din profil efter 14 dagar.
Du kan inte ta bort eller dölja recensioner som andra har skrivit åt dig. Du kan lämna en kommentar genom att klicka på kommentarsknappen på recensionen från din profilsida. Om du tycker att en recension är felaktig eller olämplig, vänligen kontakta oss. Vi kommer att utvärdera din begäran och vidta lämpliga åtgärder.
Kontakta kundtjänst
Du kan bjuda in dina referenser, såsom vänner, familj eller tidigare arbetsgivare, att skriva en personlig referens till dig via referenssidan.
När de är godkända kommer dessa referenser att visas offentligt på din Babysits-profil för att hjälpa andra medlemmar att lära känna dig.
Referenssida
Recensioner är betyg som lämnas av användare efter att ha utfört barnpassning via Babysits. De är baserade på erfarenheterna som dessa användare hade att arbeta tillsammans.
Referenser är rekommendationer som lämnas av individer som barnvakten eller familjen känner utanför Babysits (dvs tidigare arbetsgivare, lärare, vänner, familjemedlemmar).
För bokningar gjorda via hemsidan kan Babysits automatiskt lämna positiva recensioner (5 stjärna) eller negativa recensioner (1 stjärna).
Automatisk positiv feedback: När en bokning är framgångsrik och föräldern inte har skrivit en recension inom 4 dagar, kommer barnvakten automatiskt att få en positiv recension. Om föräldern inte håller med om den automatiska granskningen eller vill lägga till mer information kan föräldern redigera den automatiska granskningen.
Automatisk negativ feedback: Om föräldern indikerar att barnvakten inte dök upp till barnvaktstiden och inte har skrivit en recension inom 4 dagar, kommer barnvakten automatiskt att få en negativ recension. Om föräldern inte håller med om den automatiska granskningen eller vill lägga till mer information kan föräldern redigera den automatiska granskningen.
Fick du automatisk negativ feedback? Vi kan inte ta bort eller redigera automatiskt insamlade recensioner. Istället kan du förklara situationen för föräldern och be dem att redigera och förklara sin recension.
Du kan också svara på recensioner för att dela din sida av historien.
Vi vill säkerställa att recensioner är ärliga och opartiska. Av denna anledning begränsar vi när medlemmar kan göra ändringar i sina recensioner.
Om du skickar in din recension först kan du redigera den under den 14 dagar långa granskningsperioden, men bara tills den andra personen skickar in sin recension. Recensioner publiceras automatiskt när antingen: båda personerna har skickat in sina recensioner, eller när 14-dagarsperioden slutar. Efter publicering är inga ändringar tillåtna.